נתניהו: "אנחנו מביאים אור גדול בחג הזה, אור השלום"

    ישראל רובין 3 Comment on נתניהו: "אנחנו מביאים אור גדול בחג הזה, אור השלום"

    ראש הממשלה: "אנחנו נקים מחדש משרדי קישור בין המדינות, ואחר כך נפעל לכונן יחסי שלום מלאים. אנחנו נפעיל גם תעופה ישיר. זה יתן עוצמה נוספת לגשר הזה ויהיה כאן שלום חם מאוד".

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת טרם הדלקת נרות החנוכה בכותל המערבי, על רקע הודעת הנשיא האמריקאי טראמפ על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין מרוקו וישראל. במקום נכח גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן.

    "בחג חנוכה זה אנחנו מביאים אור גדול מאוד למדינת ישראל ולאזרחי ישראל", פתח ראש הממשלה "ראשית האור של החיסונים שיביאו סוף למגפה, ועכשיו גם אור גדול נוסף של שלום. תמיד האמנתי בשלום הזה, תמיד פעלתי למען השלום הזה ועכשיו הוא מתממש לנגד עינינו. אני מבקש ראשית להודות לנשיא טראמפ על המאמצים הכבירים שלו להביא שלום לישראל, אני מבקש להודות לך הנשיא טראמפ על כל הדברים הגדולים שעשית למען עם ישראל ומדינת ישראל. אנחנו לעולם לא נשכח זאת. אני מבקש להודות למלך מרוקו, המלך מוחמד השישי, על החלטתו ההיסטורית לעשות שלום היסטורי עם ישראל".

    "בין מרוקו לישראל יש קשרים הדוקים", הוסיף נתניהו "בין מרוקו והעם היהודי יש קשרים אמיצים במשך כל התקופה החדשה. כולם מכירים את היחס החם של מלכי מרוקו והעם במרוקו לקהילה היהודית שם. מאות אלפים מבני הקהילה הזאת עלו לישראל והם משמשים גשר חם בין העם במרוקו לעם בישראל, גשר של אהבה, אהדה, חיבה ומסרות. אני חייב להגיד שהבסיס המוצק הזה מהווה את היסוד שעליו אנחנו בונים את השלום הזה".

    עוד הצהיר ראש הממשלה: "אנחנו נקים מחדש משרדי קישור בין ישראל למרוקו, בישראל ובמרוקו. אח"כ נפעל במהירות האפשרית לכונן יחסי שלום דיפלומטיים מלאים. בנוסף אנחנו נפעיל קו תעופה ישיר בין ישראל למרוקו, זה ייתן עוצמה נוספת לגשר הזה. יהיה כאן שלום חם מאוד".

    "אני יכול להגיד שבחג חנוכה זה יש לנו אהבה והיא תנצח – יש לנו שלום והוא כבר מנצח. חג חנוכה שמח", סיים נתניהו.

    שר הביטחון בני גנץ מסר בעקבות ההסכם: "מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו. זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית. מדובר במהלך משמעותי, שיחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות. אני מודה לממשל האמריקאי שפועל ללא לאות לחיזוקה של ישראל וליציבות האזור כולו".

    שר החוץ גבי אשכנזי: "אני מברך על החדשות המשמחות והחשובות המגיעות היום מוושינגטון על חידוש היחסים בין ישראל לבין מרוקו. מדינת ישראל מוקירה תודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולצוותו על קידום השלום והיציבות במזרח התיכון והתמיכה בישראל".

    "זהו יום גדול נוסף לדיפלומטיה הישראלית, יום של אור, כיאה לחג החנוכה. חידוש היחסים בין מדינת ישראל ובין ממלכת מרוקו הינו נדבך חשוב ומתבקש במסגרת 'הסכמי אברהם', המשקף את יחסי הידידות העמוקים והארוכים בין העמים. אני קורא למדינות נוספות להצטרף למעגל 'הסכמי אברהם".

    "ברכותיי החמות גם למלך מרוקו, מוחמד השישי, על ההחלטה האמיצה והנכונה. אני מצפה להדלקת הנרות בנציגות ישראל ברבאט בשנה הבאה. חג חנוכה שמח לכל עם ישראל".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הכל בלבול מח אחד גדול אם באמת היה רוצה שלום לא היה עושה את כל ההסתה נגד החרדים שרואים את זה בחוש ואי אפשר להכחיש את זה

    2. 2

      לא שחס ושלום יש לי מה שהוא נגדו אבל שלא יעבדו עלינו בעיניים מענין שאז בזמנו שדברו על זה שהחרדים בלי מסכות היתי בגני יהושע והיחידים שהיו עם מסכות זה היה חרדים והחילונים אין אפילו זכר למסכה או לריחוק הולכים יד ביד בלי שום מסכה

    3. 1

      חזק ואמץ תמשיך ותצליח